Beyond “features & benefits”
Verkopen B2B oplossingen zichzelf? Vroeger volstond vaak een nette lijst van features & benefits zoals onderscheidende technologie, hogere performantie of beduidend beter gebruiksgemak. Dat heeft gewerkt, tot concurrenten diezelfde lijst begonnen aan te bieden. Met een louter technisch verkoopverhaal bots je vroeg of laat op je grenzen. Met Beyond bekijken we het bredere plaatje, zoeken we naar de objectieve én subjectieve waarden die je aan je klanten kunt bieden, en creëren we de juiste bedrijfs- en verkoopverhalen. We bekijken het dus niet alleen inside-out (wie ben je en wat doe je) maar vooral outside-in (wie is je doelgroep en wat kan hen gelukkig maken).
Als je de luxe hebt dat de leads bij jou gewoon uit de lucht komen vallen, hoeft jouw marketing niet meer te doen dan je sales “ad hoc” te ondersteunen. B2B bedrijven beperken zich dan al snel tot het deelnemen aan beurzen en het uitsturen van mailings. Maar als je groei stagneert en de concurrentie toeneemt, zet je jouw marketing best meer strategisch in. Met Beyond analyseren we de markt, voorzien we de juiste positionering, en zetten we de juiste kanalen en boodschappen in om je bekendheid te vergroten, je doelgroep te activeren, leads te genereren en (potentiële) klanten warm te houden. Daarnaast meten we continu hoe doeltreffend je acties zijn en sturen we zo nodig bij. Zo wordt B2B-marketing een continu, doelgericht en proactief proces.
B2B organisaties zitten vaak opgesloten in silo’s: verschillende afdelingen zoals R&D, sales, marketing en customer services werken elk op hun eigen eiland. Met Beyond werken we over die silo’s heen: we zorgen ervoor dat specialistische kennis en marktinzichten gedeeld worden, we stimuleren kruisbestuiving over de afdelingen heen en zetten gezamenlijke doelen op. Door alle neuzen in dezelfde richting te zetten, helpen we om je waarde sterker te belichten en efficiënter naar de markt te brengen.
B2B kent soms erg lange lead- en verkoopscycli. De beslissingscentra zijn immers complex. De vraag is dan hoe je met al die beslissers blijft communiceren voor, tijdens en na het aankoopproces. Over features & benefits ben je snel uitgepraat. Veel B2B-bedrijven verzanden dan al gauw in “chitchat”, doelloze conversaties en nietszeggende posts op sociale media. Beyond helpt je om een constructieve dialoog met je potentiële klanten op te starten. We maken duidelijk wie je bent en hoe je met je producten en diensten de wereld verandert en verbetert. We tonen aan dat je je klanten écht begrijpt en bouwen langdurige relaties met je doelgroep op.