Skip to main content

Strategie

Alles helder en klaar?

We nemen vaak aan van wel. Maar is dat zo? Kostbare inzichten over de noden van B2B-klanten zit vaak verspreid over verschillende afdelingen. Doelgroepen en kanalen worden soms vaag omschreven en promotionele acties ad hoc opgezet. Voor klanten is het daarom niet altijd helder hoe je voor hen het verschil kan maken. Neem de tijd om stil te staan bij de waarde die je vandaag en morgen naar de markt wil brengen.

Hoe kunnen we je helpen?

B2B-marketing audit

Via onze audit leggen we alle pijnpunten bloot en reiken we verbeterpunten aan.

B2B-Marketingstrategie

We leggen een goede basis voor al je marketing -en sales inspanningen.

Go-to-market programma’s

We vertalen je doelstellingen in gerichte campagnes en zorgen voor meer verkoop.

B2B marketing audit

Krijg een bredere kijk op je commerciële inspanningen! Is je communicatie consistent en effectief? Hoe zit het met je positionering in de markt, waarde propositie en verhaal naar de klant? Via onze audit leggen we alle pijnpunten bloot en reiken we concrete verbeterpunten aan om de slagkracht van je onderneming te verbeteren.

 Samen bekijken we: 

  • De evolutie van de markt en hoe je klanten je aanbod percipiëren.
  • De relevantie van je waarde propositie, marktsegmentatie en go-to-market-strategie.
  • Je strategie, messaging en bedrijfsverhaal.
  • Je doelgroepen, segmenten en potentiële klanten, inclusief onderzoek naar buying unit, buyer journey en buying motives
  • De effectiviteit van je huidige sales- & marketingactiviteiten.

B2B Marketingstrategie

Leg een goede basis voor je marketing- en salesinspanningen! Want potentiële klanten vallen zelden uit de lucht. Ze informeren zich online, volgen een onvoorspelbaar aankoopproces en willen vooraf een duidelijk zicht op de ROI. Om je oplossing succesvol naar de markt te brengen, heb je dan ook een gestructureerde aanpak nodig.

 Wat kun je verwachten? 

  • Een accurate inschatting van je positie in de markt: de noden van de doelgroep, sterktes en zwaktes van concurrenten en het onderscheidend vermogen van je oplossing.
  • Concrete marketing en sales doelstellingen, vertaald naar meetbare acties.
  • Een pragmatisch plan van aanpak met heldere boodschappen, kanalen, timing en controle van de resultaten.

Go-to-market programma’s

Vroeger maakte marketing een mooie brochure, dropte ze bij sales en die gebruikte ze om klanten te overtuigen. Zo werkt het vandaag niet meer. Om de waarde voor de klant te laten doordringen in de markt, moet je de dialoog aangaan op een consistente manier. We ontwikkelen campagnes om prospects te identificeren, een relatie met hen uit  te bouwen en ze te converteren naar klanten.

Wat kun je verwachten?

  • Een gestructureerde aanpak, van strategie en creatie tot opvolging!
  • Slimme invalshoeken met boodschappen die de aandacht trekken
  • Relevante content om via de juiste kanalen je klanten te bereiken.
  • Een creatief team om je sales tools te creëren (whitepapers, blogs, ads, landingspagina’s, sites,..).
  • Constante monitoring en bijsturing van je activiteiten om er het maximale rendement uit te halen.

Wil je je
commerciële
slagkracht
verhogen?