Beyond Marketing, strategische marketingpartner van LVD Group

In een wereld waarin digitalisering voortdurend evolueert, speelt de juiste strategische partner een cruciale rol in het succes van een bedrijf. Voor LVD Group, een wereldwijde marktleider in de productie van machines voor plaatbewerking, is dit Beyond Marketing. Het B2B-marketingbureau is al jaren de rots in de branding van LVD,

Beyond Marketing verzorgt de B2B Digitale marketing voor LVD Group

We wisten dat we onze digitale marketinginspanningen moesten verhogen en meer moesten inzetten op sociale media, maar we hadden geen ervaring op dat gebied. Dankzij de digitale expertise van Beyond Marketing konden we echter snel schakelen, en hoe! 

– Matthew Fowles, Group Marketing Director van LVD Group

LVD Group

LVD Group is een wereldwijde producent en leverancier van machines voor plaatbewerking en ook de bijbehorende CAM-software om de kernprocessen te integreren en de productieflow te optimaliseren. Het bedrijf bedient ruim 30.000 klanten verspreid over 45 landen.

De kracht van samenwerking

Als innovatieve speler brengt LVD Group met de regelmaat van de klok nieuwe producten en diensten op de markt. “Geen sinecure om die op de juiste manier op de globale markt te zetten”, aldus Matthew Fowles, Group Marketing Director bij LVD Group. “Maar Beyond Marketing weet steeds de juiste aanpak te vinden. Van bij het eerste productmarketingproject waarmee we met hen samenwerkten, weten ze ons te overtuigen.

En zo is Beyond Marketing door de jaren geëvolueerd tot een strategische marketingpartner voor LVD Group. “Vandaag zijn ze zelfs onze partner voor alle sociale mediamarketing in de landen waarin we actief zijn”, voegt Matthew toe.

Die status heeft Beyond Marketing door de jaren opgebouwd, en met name tijdens de uitdagingen van de coronacrisis. Toen wereldwijd beurzen werden geannuleerd, moest LVD Group snel schakelen om in contact te blijven met hun klanten en prospects. Matthew herinnert zich nog goed de situatie: “We wisten dat we onze digitale marketinginspanningen moesten verhogen en meer moesten inzetten op sociale media, maar we hadden geen ervaring op dat gebied. Dankzij de digitale expertise van Beyond Marketing konden we echter snel schakelen, en hoe!

Van nul naar honderd virtuele sessies in slechts één Jaar

De vindingrijkheid van Beyond Marketing bleek van onschatbare waarde. Ze ontwikkelden snel en efficiënt een digitale marketingstrategie om virtuele LVD Tech Sessions, het digitale alternatief voor live beurzen, te promoten. Dit stelde LVD Group in staat om hun sales funnel op een andere manier te voeden en waardevolle contacten te leggen.

Het resultaat was indrukwekkend: in slechts één jaar organiseerde LVD Group maar liefst 100 virtuele sessies in 36 landen, met 2790 deelnemers. Dit succes was mede te danken aan de gerichte advertentiecampagnes die Beyond Marketing op sociale media had opgezet.

Continue lead generatie

Op basis van deze ervaring heeft LVD Group haar shift naar digitale on-demand content nog versneld. “Op voorstel van Beyond Marketing hebben we de content van onze virtuele sessies verzameld en alles gebundeld in een online Resource Center. Via gerichte sociale-mediacampagnes leiden we potentiële klanten naar de website en vergroten we onze digitale reikwijdte.”

Daarnaast ondersteunt Beyond Marketing ook de verdere uitbouw van de online community van LVD Group. Op basis van een uitgebreide content calendar worden regelmatig posts gepubliceerd op de verschillende sociale-mediakanalen van LVD Group, en dat in Europa, Azië en de Verenigde Staten. Daarnaast zet Beyond Marketing ook social ads (paid social media) in om de nieuwe oplossingen van LVD Group onder de aandacht te brengen. En dat allemaal in tal van verschillende talen en landen. Op deze manier blijft het bedrijf continu internationale leads genereren.

Digitale ondersteuning verhoogt ROI live events

Al dit digitale geweld betekent niet dat LVD Group de live events nu helemaal heeft afgezworen, integendeel. “Rechtstreeks contact met mensen, onze producten tonen en laten testen… het blijft van onschatbare waarde voor ons verkoopsapparaat”, verklaart Fowles.

Maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Sterker nog, ze kunnen elkaar versterken. Zo kwam LVD Group met de idee om met een van haar afkantpersen (de elektrisch aangedreven afkantpers Dyna Press) op een ‘Innovation Tour’ door de Verenigde Staten te trekken en halt te houden bij klanten die de pers eens in het echt aan het werk willen zien.

“Om bedrijven te informeren over en enthousiast te maken voor deze American tour hebben we samen met Beyond Marketing op onze sociale media een proactieve campagne gevoerd die zich richt tot de voor ons meest interessante bedrijven op de Amerikaanse markt”, vertelt Fowles. “Bedrijven registreren zich vervolgens online om de Innovation Tour tot bij hen te krijgen. Een aanpak die door tal van bedrijven enthousiast werd onthaald.”

Om deze reden doet LVD Group nu een beroep op Beyond Marketing om alle events en beurzen waaraan het bedrijf deelneemt wereldwijd te promoten.

Sociale-mediakennis vertaald naar de B2B-wereld

Matthew Fowles benadrukt de waarde van Beyond Marketing voor LVD Group als volgt: “De reden waarom we voor Beyond Marketing hebben gekozen als onze sociale media partner is vanwege hun expertise in B2B. Ze slagen er elke keer opnieuw in hun unieke kennis van sociale media marketing toe te passen in de B2B-wereld. Zouden we Beyond aanbevelen bij andere bedrijven? Absoluut, en dat hebben we ook al gedaan.

2790

Deelnemers via digitale marketing

100

Sessies in 1 jaar

179

Meer websitebezoekers