“Een krappe deadline, maar ze hebben het waargemaakt. Daar hadden we ook alle vertrouwen in. De mensen van Beyond Marketing zijn echte doeners. Dankzij hun jarenlange ervaring, hun expertise en hun no-nonsense aanpak brengen ze voor ons keer op keer de meest uitdagende projecten tot een goed einde.”
Van 0 naar 100... Beyond Marketing gaf de digitale transitie bij LVD Group een boost!
Als bedrijf kom je regelmatig voor een onverwachte uitdaging te staan. Als je op zulke momenten kan terugvallen op een betrouwbare partner, dan zit je goed. Voor LVD Group is die steun in de rug Beyond Marketing. Dat toonde de digitale marketingexpert door snel en efficiënt een alternatief uit te werken voor de live tradeshows. Hij ontwikkelde een digitale-marketingstrategie om virtuele LVD Tech Sessions te promoten en zo de sales funnel op een andere manier te voeden.

– Matthew Fowles, Group Marketing Director van LVD Group
LVD Group
LVD Group is een wereldwijde producent en leverancier van machines voor plaatbewerking en ook de bijbehorende CAM-software om de kernprocessen te integreren en de productieflow te optimaliseren. Het bedrijf is actief in 45 landen.
De weg naar digitale marketing
Om (potentiële) klanten op de hoogte te houden van het ruime productassortiment rekent LVD Group op beurzen. “Zij vormen het kloppende hart van onze sales funnel. Ze zijn voor ons een van de belangrijkste kanalen om met prospects en klanten in contact te komen”, steekt Matthew Fowles, Group Marketing Director bij LVD Group, van wal. “Ten minste, dat dachten we.”
Toen de coronacrisis de kop opstak, werden beurzen over de hele wereld massaal geannuleerd. Bij LVD Group moesten ze dus snel een nieuwe manier vinden om in contact te blijven met (potentiële) klanten. “We wisten dat we onze digitale marketinginspanningen moesten verhogen en meer inzetten op social media advertising en targeting, maar we hadden daarin geen ervaring”, herinnert Fowles zich. “Met de digitale expertise van Beyond Marketing slaagden we er toch in snel de knop om te draaien.”En hoe!”
Van nul naar 100 virtuele sessies in één jaar tijd
Door het wegvallen van tradeshows wereldwijd wilde LVD Group snel schakelen. Daardoor had Beyond Marketing maar tien dagen de tijd tussen de voorstelling van het eerste social media advertising concept en het opzetten van de online promocampagne voor de eerste virtuele LVD Tech Session. “Een krappe deadline, maar ze hebben het waargemaakt. Daar hadden we ook alle vertrouwen in”, aldus Fowles. “De mensen van Beyond Marketing zijn echte doeners. Dankzij hun jarenlange ervaring, hun expertise en hun no-nonsense aanpak brengen ze voor ons keer op keer de meest uitdagende projecten tot een goed einde.”



In het geval van de virtuele sessies spreken de resultaten alvast voor zich. Fowles: “Op een jaar tijd hebben we een 100-tal virtuele sessies georganiseerd in 36 landen en met in totaal 2790 deelnemers. We hebben heel wat mooie contacten kunnen leggen. En dat danken we aan de gerichte advertentiecampagnes die Beyond Marketing voor ons op de sociale media heeft opgezet.”
Continue lead generatie
Op basis van deze ervaring heeft LVD Group haar shift naar digitale on-demand content nog versneld. “Op voorstel van Beyond Marketing hebben we de content van onze virtuele sessies verzameld en alles gebundeld in een online Resource Center op onze microsite lvdgroup-insights.com. Via gerichte social-mediacampagnes leiden we potentiële klanten naar de website en vergroten we onze digitale reikwijdte.”
Daarnaast ondersteunt Beyond Marketing ook de verdere uitbouw van de online community van LVD Group. Op basis van een uitgebreide content calendar worden regelmatig posts gepubliceerd op de verschillende sociale-mediakanalen van LVD Group, en dat in Europa, Azië en de Verenigde Staten. Op deze manier blijft het bedrijf continu internationale leads genereren.



Digitale ondersteuning verhoogt ROI live events
Al dit digitale geweld betekent niet dat LVD Group de live events nu helemaal heeft afgezworen, integendeel. “Rechtstreeks contact met mensen, onze producten tonen en laten testen… het blijft van onschatbare waarde voor ons verkoopsapparaat”, verklaart Fowles.
Maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Sterker nog, ze kunnen elkaar versterken. Zo kwam LVD Group met een nieuw idee om met een van haar afkantpersen (de elektrisch aangedreven afkantpers Dyna Press) op een ‘Innovation Tour’ door de Verenigde Staten te trekken en halt te houden bij klanten die de pers eens in het echt aan het werk willen zien.
“Om bedrijven te informeren over en enthousiast te maken voor deze American tour zijn we samen met Beyond Marketing op onze sociale media een proactieve campagne gestart die zich richt tot de voor ons meest interessante bedrijven op de Amerikaanse markt”, vertelt Fowles. “Bedrijven registreren zich vervolgens online om de Innovation Tour tot bij hen te krijgen. Een aanpak die door tal van bedrijven enthousiast wordt onthaald.”
“Deze innovatieve campagne stevent af op een groot succes. En daar heeft Beyond Marketing mee voor gezorgd.”