Een online B2B community: nice-to-have of must-have?
Waarom zouden B2B-bedrijven tijd en geld investeren in een online community? Eerlijk? Er is geen betere manier om consistent door de ruis heen te breken dan een hechte community van…
De (on)gemakkelijke waarheid over de jaarlijkse trends: B2B-marketing is maatwerk
Telkens als er een nieuw jaar in aantocht is, zie je ze overal opduiken: de (soms lange) lijstjes met te verwachten trends in B2B-marketing. Maar wacht eens: is er op…
Digitale marketing in B2B: hoe maak je er een succes van?
Digitale marketing: iedereen heeft het erover, maar hoe belangrijk is dat voor B2B-bedrijven? Hoe breng je dat in de praktijk? Is het niet tijd- en geldverslindend? En is het de…
Sales enablement in B2B: wat zit er achter de buzz?
Een van de vaakst gehoorde buzzwords in de marketingwereld vandaag is Sales enablement. Hubspot definieert het als “het iteratieve proces waarbij het verkoopteam de tools krijgt die ze nodig hebben…
Nu is het moment om je strategisch marketingplan weer tegen het licht te houden…
Niets is zo verraderlijk als het gevoel goed bezig te zijn. Je marketingacties lopen, je salesmensen plukken er de vruchten van en ze halen de nodige opdrachten binnen. Maar in…
De 10 stappen voor een succesvolle go-to-market-strategie in B2B
Iedereen die een dynamisch B2B-bedrijf runt, weet dat de marketingactiviteiten niet volledig afgedekt worden door de algemene marketingstrategie. Die strategie dekt immers alleen de lange termijn af. Op de korte…
Moeten B2B-bedrijven aan branding doen en hoe dan wel?
B2B-bedrijven die niet actief aan marketing doen, zijn gedoemd om te verdwijnen, dat is inmiddels genoegzaam bekend. Maar moeten ze ook aan branding doen, de overkoepelende inspanning om het bedrijf…
Op welk niveau van digitale activiteit zit jouw B2B-bedrijf?
We leven in het tijdperk van de digitale communicatie dus is het ook voor B2B-bedrijven essentieel dat ze digitaal actief zijn. Hoe ver staat jouw bedrijf op dat vlak? Ben…
De 8 succesfactoren van een effectieve SaaS-marketingstrategie
SaaS-bedrijven (Software as a Service) verkopen een digitaal product en zitten daardoor in een heel andere dynamiek dan traditionele bedrijven. Is het dan zo anders om een digitaal in plaats…
In 8 stappen naar een succesvolle “Inbound marketingcampagne”
Inbound marketing is een digitale marketingtechniek die de basis vormt van lead generation. Met inbound marketing zorg je ervoor dat klanten je vinden wanneer ze je nodig hebben. Klanten zoeken…
Heb je als B2B-bedrijf echt een content factory nodig?
“Hebben we echt een content factory nodig?” Dat ik die vraag zo vaak krijg, illustreert de terughoudendheid van veel B2B-bedrijven om met een content factory aan de slag te gaan.…
Whitepaper: why all companies should engage in the platform economy and how they can start doing so
Platform companies are taking over the economy and are rapidly transforming the world we’re doing business in. While everybody is familiar with the big five technology giants and well-known disruptive…
De traditionele B2B-marketingmentaliteit werd door de COVID-19-crisis achterhaald… Binnen B2B-marketing werd immers zeer lang een traditionele marketingaanpak gevolgd, vooral gericht op directe verkoop, deelname aan vakbeurzen en gebruik van gedrukte…
Als B2B-marketeer is het belangrijk om te meten en te rapporteren. Veelal wordt er gekeken naar websitebezoek, conversiepercentages, gegenereerde leads per kanaal, engagement op sociale-mediaplatformen, blogposts, doorklikpercentages via e-mail... en…
Wat is Account-Based Marketing (ABM) en is het iets voor jou?
Voor je verder leest, eerst enkele vragen: Richt je bedrijf zich op een nichepubliek? Weten veel van je potentiële klanten niet af van het bestaan van jouw bedrijf? Beschikt je…
7 B2B contentmarketingtips die direct het verschil maken!
Content blijft ‘King’. Ook in 2021! Contentmarketing blijft een betrouwbare, krachtige manier om nieuwe klanten aan te trekken en om relaties op te bouwen in B2B. Volgens een onderzoek van…
Go2Market – 10 stappen om te volgen voor B2B bedrijven!
Een go-to-market (strategie) is een tactisch plan, toegespitst op een specifiek product of service. Het mag breder; je kunt het bijvoorbeeld ook inzetten om je merk of bedrijf nieuw leven…
In 7 eenvoudige stappen naar een sterk B2B Social Media Plan
Tot op de dag van vandaag staan B2B bedrijven nog steeds sceptisch tegenover de voordelen van sociale media voor hun bedrijf. Maar in plaats van naar zichzelf te kijken, dienen…
20 aandachtspunten om te kunnen scoren met je B2B website!
De meeste B2B bedrijven hebben een website! Ze vragen zich alleen af waarom ze nog geen klanten werven via de website. Of ze willen hun oude website vernieuwen, maar weten…
De zeven grootste fouten in B2B-marketing, en hoe ze te vermijden!
Het digitale tijdperk heeft de spelregels voor B2B-zakendoen grondig veranderd: de klant is beter geïnformeerd dan vroeger, het aankoopproces verloopt minder voorspelbaar en het belang van marketing is toegenomen. We…
Hoe pak je je aanwezigheid op de sociale media aan tijdens deze langdurige crisis?
Het valt niet te ontkennen dat we allemaal in shock en lichte paniek verkeren door de COVID-19-epidemie die maar niet schijnt te minderen en telkens opnieuw opflakkert. Veel bedrijven vragen…
Success sheet – 8 succesfactoren van een effectieve SAAS-marketingstrategie
Moet een digitaal product anders vermarkt worden? In de softwareindustrie is SaaS stilaan de norm geworden. Veel kopers zijn over de aanvankelijke bezwaren rond beveiliging en controle heen en hebben…
Sociale media zijn incontournable in business today. En dat geldt zowel voor B2C, als B2B. Onderzoek heeft aangetoond dat tussen 2015 en 2017 de omvang van de aankoopunit in B2B-aankoopprocessen…
Wat is het belang van een inspirerend bedrijfsverhaal ?
Onze huidige tijd wordt gekenmerkt door een overvloed aan communicatie. En dat zal in de toekomst alleen nog maar toenemen. Het volstaat om naar de huidige generatie jongeren te kijken…
Klaar om met uw bedrijf een versnelling hoger te schakelen?