Skip to main content

Checklist - Account-Based Marketing (ABM) in B2B

ABM staat voor de meest doelgerichte aanpak die mogelijk is: gepersonaliseerde marketing uitrollen naar één bedrijf of organisatie. Je zou kunnen zeggen dat ABM de traditionele salesfunnel omdraait. Je identificeert de belangrijkste bedrijven waarmee je zaken wil doen en je ontwikkelt een marketingaanpak op maat voor elk van hen. Vergeleken met traditionele marketing gaat het er dus niet zozeer om zoveel mogelijk leads te verzamelen, maar om de allerbeste te selecteren en je daarop te richten.

Maar hoe richt je je het best tot die geselecteerde bedrijven? Niet door één standaardmailing op te stellen en daarin gewoon wat namen aan te passen. Nee, bij ABM ga je je verdiepen in de bedrijven die je wil benaderen. Je gaat hun doelstellingen, uitdagingen en pijnpunten opzoeken, hun bedrijfsgeschiedenis doorgronden en de mensen identificeren die mee beslissen over een eventuele deal (de buying unit).

Hoe pak je dit nu aan? Download onze Quick Guide en maak snel het verschil!

Download de checklist