Skip to main content

B2B Online Marketing

Let’s get digital, digital …

B2B bedrijven kunnen vandaag niet zonder digitale aanwezigheid. Maar enkel online brochures of nieuwsberichtjes op sociale media volstaan niet om te scoren. Daarvoor moet je anders gaan denken. Bouw een digitale identiteit en gebruik digitale contactmomenten doelgericht als conversatiestarters. Sluit aan bij de buyer journey van je (potentiële) klanten, bouw je B2B community en breng je waarde naar de markt.

Hoe kunnen we je helpen?

Online identity audit

Hands-on adviezen om je B2B Online marketing naar het volgende niveau te brengen.

Social media marketing

Valoriseer je aanwezigheid op social media en bouw je B2B community uit

Account based marketing

Een marketingaanpak op maat, de ideale methode om een nichepubliek te bereiken

Online advertising

Neem snel voorsprong en bereik je doelgroep met gerichte advertenties

Zoekmachine optimalisatie

Trek met SEO de aandacht in het bos van zoekresultaten zonder advertentiekosten

Content marketing

Een geloofwaardige contentmarketingstrategie om de conversatie op gang te houden

Online B2B communities

Online identity audit

In het “inbound marketing” tijdperk is je digitale aanwezigheid cruciaal voor het succes van je onderneming. Word je gevonden via google? Hoe relevant is je website en effectief zijn je landingspagina’s? Gebruik je al de meest aangewezen online kanalen en technieken? Komt je boodschap via deze kanalen klaar en duidelijk over?  Laat onze B2B-specialisten je digitale identiteit analyseren.

Ontvang onderbouwd, hands-on advies:

  • We analyseren de structuur, invulling en SEO van je website en landing pages
  • We analyseren je gebruik van sociale media en SEA en je resultaten in Google Analytics. We benchmarken je online activiteiten met een aantal concurrenten.
  • We onderzoeken de digitale noden van je doelgroep, adviseren je hoe je klantgerichter kan werken en hoe je de ambitie van je organisatie nog beter online kunt realiseren.
  • Op basis van onze analyse formuleren we onderbouwde, hands-on adviezen en stellen we een actieplan op om je digitale marketing en de groei van je bedrijf naar het volgende niveau te brengen.

Social media marketing

Met miljoenen gebruikers en een niet te onderschatten invloed, is het inzetten van sociale media ook in B2B een must. Toch twijfelen B2B marketeers soms aan het nut en rendement hiervan. Maar sociale mediacampagnes voeren is meer dan louter postjes online zetten. Met de juiste sociale mediastrategie kun je de meerwaarde van je medewerkers in de kijker zetten, verras je je prospects en klanten met nieuwe inzichten en blijf je bij iedereen top of mind.

We valoriseren je aanwezigheid op sociale media en bouwen je B2B community:

  • We stellen de content kalender op en brengen de juiste kanalen in stelling
  • We helpen je met de content creatie (zowel copy als visueel in diverse formats).
  • We posten relevante en creatieve content op je bedrijfspagina(s) en versterken je merk
  • We houden je volgers betrokken bij je bedrijf en bouwen een sterke B2B community

Account Based Marketing

Je richt je op een nichepubliek, maar je hebt niet de bekendheid en het budget om die met grootschalige campagnes te bereiken? Draai dan de traditionele sales funnel om en kies voor Account Based Marketing (ABM). We identificeren de belangrijkste bedrijven waarmee je zaken wil doen en ontwikkelen samen een marketingaanpak op maat voor elk van hen.

Hoe gaan we te werk? 

  • We selecteren de te benaderen accounts, brengen hun buying unit in kaart en verzamelen de contactinformatie van de beslissingsnemers.
  • We zetten de juiste content in en gebruiken alle mogelijke tactics om beslissingsnemers op maat te benaderen.
  • We monitoren samen met sales de respons en spelen in op de acties van de geselecteerde accounts.
  • We meten, delen en verbeteren de resultaten.

 

Online advertising (SEA en Social)

Zoekadvertenties plaatsen is meer dan het aankopen van de juiste zoekwoorden en het plaatsen van de juiste bieding. Het bevat ook het uitwerken van een goede advertentiestrategie met beelden die de juiste boodschap weergeven.  We zorgen dan ook voor een omnichannel-marketingmix op maat met advertenties die doen converteren.

Hoe gaan we te werk? 

  • We gebruiken Google Ads om te adverteren op meerdere plaatsen, zoals zoekmachines, display bannering, op YouTube,…
  • We benutten de talloze mogelijkheden van sociale media advertising om het perfecte doelpubliek te bereiken en te converteren.
  • Je kunt rekenen op een heldere rapportage en continu verbeterplan op basis van de behaalde resultaten

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Je website is een van de eerste contactmomenten met potentiële klanten. Maar wat als die potentiële klanten je website niet vinden? Optimaliseer je online uithangbord voor zoekmachines. Search engine optimization of SEO maakt dat je pagina’s sneller in de zoekresultaten opduiken en zo meer bezoekers aantrekken.

We trekken de aandacht in het bos van zoekresultaten:

  • We analyseren de structuur, trefwoorden, tags, laadtijd,… van je huidige site.
  • We onderzoeken welke trefwoorden relevant zijn voor jouw oplossingen en welke zoektermen jouw potentiële klanten gebruiken (short tail keywords en long tail keywords).
  • We optimaliseren de technische en inhoudelijke kant van je website. Bijvoorbeeld: title en description tags, header tags, een sitemap toevoegen en de content optimaliseren zodat die een samenhangend antwoord biedt op de zoekopdracht van jouw potentiële klant.
  • We monitoren en sturen bij waar nodig 

Inbound- & contentmarketing

Waardevolle B2B leads genereren is niet eenvoudig in deze wereld van ‘infobesitas’. Of toch? Met een geloofwaardige inbound- en contentmarketingstrategie bereik je je doelpubliek met de juiste boodschappen op het juiste moment en hou je voortdurend de conversatie op gang.

We bouwen een effectief lead nurturing programma:

  • We brengen samen de buyer journey van je klanten in kaart, bepalen de geschikte contactmomenten en werken een strategie uit om je doelgroep op het juiste moment aan te spreken.
  • We mappen je bestaande content met de buyer journey, voegen creatieve invalshoeken toe en vullen een content kalender met relevante artikels, video’s, infografieken, …
  • We zorgen voor de gepaste digitale infrastructuur: microsites, blogs, landingspagina’s, … en genereren, voeden en converteren leads.

Wil je je
commerciële
slagkracht
verhogen?