7 B2B marketing metrics
die er echt toe doen!
Als B2B-marketeer is het belangrijk om te meten en te rapporteren. Veelal wordt er gekeken naar websitebezoek, conversiepercentages, gegenereerde leads per kanaal, engagement op sociale-mediaplatformen, blogposts, doorklikpercentages via e-mail… en de lijst gaat maar door. Als management je vervolgens vraagt om de impact van je marketingacties te presenteren, weet je soms niet goed wat je best naar voren brengt en zie je soms door het bos de bomen niet meer.
C-level verwacht immers een presentatie over gegevens die impact hebben op het bedrijf! Rapporteren over de bedrijfsimpact betekent echter niet dat je geen aandacht meer moet besteden aan websiteverkeer, sociale media en/of conversiepercentages. Het betekent gewoon dat het cruciaal is om de prestaties te rapporteren op een manier waar de C-suite enthousiast van wordt.
In plaats van te praten over het engagement per Facebook-post op en andere “zachtere” statistieken, kan je de 7 metrics downloaden om aan te tonen hoe jouw marketingprogramma nieuwe klanten heeft opgeleverd, en dat aan een lagere kost of aan een langere levensduur van de klant.