Marketing Manager QUANT wint tijd met Beyond Marketing als digitale-marketingpartner

In een kmo moet je in een ondersteunende functie vaak van vele markten thuis zijn. Marketing, sales support, communicatie, veiligheidspreventie… het is geen uitzondering dat al deze verantwoordelijkheden op één stel schouders terechtkomen. In dergelijke gevallen is het een verademing om te kunnen vertrouwen op een externe partner die een aantal taken kan overnemen. Zonder kopzorgen. Dat is precies wat Beyond Marketing betekent voor ICT-dienstverlener QUANT in Heverlee.

“Om de zoveel tijd zit ik samen met de mensen van Beyond en bespreken we de resultaten van onze sociale-media-acties, zowel de organische posts als de betalende campagnes. Daaruit blijkt duidelijk dat het aantal views aanzienlijk is toegenomen. We worden dus meer gezien. En dat terwijl ik meer tijd heb voor al mijn andere taken. Een duidelijke win over de ganse lijn dus.”

– Nathalie Van Ingelgem, Marketing & Partnership Manager van QUANT.

QUANT ICT

QUANT is gespecialiseerd in het bouwen van smart networks. Dat zijn netwerken waarin alle digitale apparatuur is geconnecteerd en informatie aanlevert waarmee de organisatie dan beter onderbouwde beslissingen kan nemen. Voor de aanleg van deze smart networks kan QUANT rekenen op een uitgebreid team van experten in verschillende vakgebieden, zoals netwerktechnologie, telefonie en cybersecurity.

Nood aan outsourcing

De backoffice bij QUANT bestaat uit een klein team van mensen met een uitgebreid takenpakket. Zo vallen alle marketingactiviteiten van QUANT onder de hoede van één persoon, Nathalie Van Ingelgem. Als Marketing Manager is ze verantwoordelijk voor de website, de customers reference stories, klantenevents… Bovendien beheert zij de relaties met partners, sponsors en leveranciers om samenwerkingsmogelijkheden te identificeren en te benutten. En alsof dat nog niet genoeg zou zijn, is ze ook nog eens preventieadviseur.

Om al deze ballen in de lucht te houden, schakelt Nathalie de hulp in van externe partners. Onder meer voor haar sociale-mediamarketing. “Sociale media is een must voor onze lead generation en awaraness-campagnes. Het is het kanaal bij uitstek om ons te tonen. Om dit kanaal de aandacht te geven die het verdient, heb ik hulp nodig.”

Betrouwbare sociale-mediapartner

En dus ging Nathalie op zoek naar een geschikte partner om dit luik van haar over te nemen. Ze had al enkele namen doorgespeeld gekregen toen ze via de Marketing Manager van Topcon Positioning Systems getipt werd over Beyond Marketing. Het bleek een gouden tip.

“Van bij het eerste gesprek was er een klik. Ze toonden niet alleen dat ze experts zijn op het vlak van digitale marketing, maar ze begrepen ook meteen wat onze sector inhoudt. Ik had er dus alle vertrouwen in dat Beyond Marketing een goede match zou zijn”, aldus Nathalie.

Snelle service

Het bleek de juiste zet voor Nathalie. “Met Beyond heb ik echt een partner waarop ik kan rekenen. Een enorme geruststelling. Ze weten steeds de juiste doelgroep aan te spreken, ze combineren de juiste tone of voice met de juiste beelden, enz. En dat niet alleen in social media posts, ook in de blogartikels die ze voor ons uitschrijven”, vult Nathalie aan. “Maar wat misschien nog het belangrijkste voordeel is, is hun bereikbaarheid. Ze staan steeds klaar en reageren snel op al mijn vragen. Ik ben zelf nogal ongeduldig. Het moet vooruitgaan. Het doet dan ook deugd dat ze bij Beyond aan één woord genoeg hebben én ook nog eens snel resultaat opleveren.”

Het resultaat mag er ook zijn. Sinds Beyond Marketing de sociale media van QUANT heeft overgenomen is zowel het engagement, als de awareness fel toegenomen. Het engagement rate op Linkedin steeg met maar liefst 22%, waardoor het aantal organische impressies een enorme vlucht kende. “We realiseerden op een jaar tijd een stijging van meer dan 1.200%!”, illustreert Nathalie. Die cijfers haalt Nathalie uit de uitgebreide rapportering van Beyond. “Om de zoveel tijd zit ik samen met de mensen van Beyond en bespreken we de resultaten van onze sociale-media-acties, zowel de organische posts als de betalende campagnes. Daaruit blijkt duidelijk dat het aantal views aanzienlijk is toegenomen. En dat terwijl ik meer tijd heb voor al mijn andere taken. Een duidelijke win over de ganse lijn dus.”