Digitale marketing brengt Callens onder stoom

Ken jij de beste plek om een lijk te verbergen? Pagina 2 van Google. Een flauwe grap, maar o zo waar. Want wie kijkt er verder dan die eerste resultaten van zijn/haar Google zoekopdracht? Als bedrijf is het dus van vitaal belang om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te eindigen. Concreet betekent dit dat je met sterke SEO (search engine optimization) en SEA (search engine advertising) voor de dag moet komen. Om die reden schakelde familiebedrijf Callens de digitale expertise van Beyond Marketing in. Een gouden keuze.

  • Marketingstrategie en – planning
  • SEO corporate websites en websites dochterbedrijven
  • Uitwerken product- en lanceringscampagnes
  • Paid social media advertising (Linkedin)
  • Uitwerken website + landingpages
  • Uitwerken video’s & content
Callens Waregem SEO en SEA opleiding

“Tot een drietal keer per maand dompelde de digitale expert van Beyond Marketing me onder in de wereld van SEO en SEA. Vandaag komt hij nog steeds een dag per maand naar onze kantoren om zijn digitale expertise te delen. En zo leert hij ook ons bedrijf steeds beter kennen. Een win over de hele lijn dus.”

– Julie Claerbout, digital marketeer

Specialist in thermische toepassingen voor industriële processen

Callens is een specialist in thermische toepassingen voor industriële processen. Het bedrijf ontfermt zich over de uitwerking en de opvolging van het volledige project, van de engineering van de installatie tot de plaatsing en de service na verkoop. 

Jaarlijks voert het bedrijf meer dan 400 projecten uit. Maar de ambities reiken nog verder. Het bedrijf wil zijn kennis over alle, waarvan soms nog te onbekende, producten verder delen. “Om dat waar te maken, investeren we in onze digitale aanwezigheid”, vertelt Julie Claerbout, Marketeer bij Callens. “We willen dat potentiële klanten ons online nog beter weten te vinden. SEO en SEA zijn daarin onmisbaar, maar die expertise hadden we niet in huis. Daarom gingen we op zoek naar een partner die ons hierbij kan helpen. Die vonden we in Beyond Marketing.”

SEO & SEA, van campagnes tot adviezen

Het team van Beyond Marketing voert voor Callens gerichte SEA-campagnes uit. Daarbij gaan ze zeer minutieus te werk. “Bij Beyond Marketing zijn ze steeds zeer kritisch voor hun eigen werk”, licht Claerbout toe. “Ze evalueren continu de resultaten van hun advertentiecampagnes tot in de kleinste details, zodat ze volgende campagnes kunnen bijschaven voor een nog beter resultaat. Dat gaat van de aanpassing van gebruikte zoektermen tot gericht advies om specifieke productpagina’s uit te werken op onze website. Een aanpak die duidelijk vruchten afwerpt.

SEO zoekmachine optimalisatie Callens B2B

Uitwerking geoptimaliseerde website

Op basis van die positieve SEA-ervaringen schakelde Callens ook Beyond Marketing in om een nieuwe website uit te werken volgens de regels van de SEO/SEA-kunst. “We vroegen hen om de website van Panoramix by Callens op te zetten”, aldus Claerbout.

Panoramix is een nevenactiviteit van Callens. Het is een unieke meeting- en event locatie die ze ter beschikking stellen voor de meest uiteenlopende events, van kleinschalige vergaderingen tot 16 mensen tot opleidingen met een 40-tal personen en zelfs grote events tot 200 personen. Claerbout: “Het team van Beyond Marketing dacht met ons mee na over de geschikte websitestructuur en de call-to-actions om een optimale SEO en SEA te verzekeren. Vervolgens hebben ze die structuur ook technisch gerealiseerd, en dat in de lay-out die aansluit bij onze huisstijl.

Go-to-market van de EcologiCal solutions

Daarnaast werd het team van Beyond ook betrokken bij de go-to-market van de “EcologiCal solutions” van Callens. Hierbij hielpen ze het interne team met het uitwerken van de digitale strategie. Na een grondige marktanalyse en workshop met het commerciële team van Callens (bepalen doelgroep, messaging, meerwaarde propositie en positionering t.o.v. de competitie) werden de campagnes tot in detail uitgewerkt.

Eerst werd de website  aangepakt en werden er landingspagina’s en advertenties in diverse formaten gecreëerd. Vervolgens werden er verschillende campagnes gelanceerd via LinkedIn en Google (display en search ads). De resultaten worden maandelijks opgevolgd en bijgestuurd in samenspraak met het sales- en marketingteam van Callens.

Digitale expertise delen

Naast alle technische begeleiding en uitvoering deelt het team van Beyond Marketing ook zijn digitale kennis met Callens. Dat gaat van toelichting bij de advertentiecampagnes en de programmering van die campagnes tot de belangrijkste aandachtspunten tijdens de redactie van de webteksten voor een optimaal SEO/SEA-resultaat.

In het begin was de opleiding zeer intensief. Tot een drietal keer per maand dompelde Beyond Marketing me onder in de wereld van SEO en SEA. Vandaag komen ze nog steeds een dag per maand naar onze kantoren om hun digitale expertise te delen. En zo leren ze ook ons bedrijf steeds beter kennen. Een win over de hele lijn dus”, besluit Claerbout.

+21%

Meer websitebezoekers

27.5

Meer contactaanvragen

31

Keywords in TOP 3 van Google