Skip to main content

Employer Branding

Maak zowel potentiële als huidige medewerkers enthousiast om voor jouw bedrijf te werken

 

Inspiratieloze vacatureteksten, onduidelijke sollicitatieprocedures, versplinterde interne communicatie… Ad hoc communicatie mist consistentie en dit komt jouw werkgeversmerk niet ten goede. Wat maakt jouw bedrijf uniek als werkgever? Wat maakt werknemers trots? Beyond toont je hoe controle te nemen over jouw werkgeversmerk, dit online uit te spelen en de beste kandidaten tot echte ambassadeurs te laten uitgroeien.

Hoe kunnen we je helpen?

Employer Value Proposition (Corporate Identity)

Is je werkgeversmerk consistent, eenduidig en tóch authentiek?

Candidate Experience (Recruitment fase)

Geef je kandidaten een warm gevoel met jouw vacatureteksten en sollicitatieprocedure?

Employee Experience (Internal Communication)

Neem je je medewerkers mee in jouw verhaal vanaf de dag van onboarding?

Employer Value Proposition

Alle neuzen in dezelfde richting, dit werkt het gemakkelijkste voor organisaties. Het is echter aan jou om die richting duidelijk te bepalen en uit te schrijven. Dit doe je in jouw werkgeversmerk, een corporate identity voor kandidaten, nieuwe medewerkers en – niet te vergeten – jouw interne ambassadeurs.

We schrijven samen jouw employer value proposition uit:

  • We analyseren welke jouw huidige identeit is. Wie ben je als bedrijf? Hoe zit jullie DNA in elkaar? Hoe gaan jullie met elkaar om? Hoe ziet de buitenwereld jou als bedrijf?
  • Is jouw huidige identiteit ook waar je in de toekomst wil blijven voor staan? Wat wil je bereiken en vooral wie?
  • We schrijven samen jouw doelstellingen uit in een strategisch, toekomstgericht EVP plan.
  • Je krijgt een interne, authentieke missie op papier, de eenduidige basis voor al jouw toekomstige werkgeverscommunicatie.

Ben je klaar om jouw werkgeversmerk in een strategisch plan uit te schrijven?

Candidate Experience

Kandidaten vind je niet langer door standaard vacatureteksten te posten. Neem jouw doelgroep bij de hand, onbewust, nog vóór ze effectief een job zoeken. Zorg dat jouw werkgeversmerk top of mind is wanneer net die witte raaf een carrièreswitch wenst te maken. Daarom schrijf je best jouw communicatieprocedure zo uit dat elke touchpoint jouw werkgeversmerk ademt, van awareness tot conversion.

  • We bepalen samen de persona voor jouw openstaande vacatures. Welke zijn hun interesses? Waar wonen ze? Waar en hoe communiceren ze?
  • We schrijven unieke, wervende vacatureteksten uit en bedenken effectieve online campagnes. We creëren jouw jobsite, uiteraard mét metatags voor jouw SEO.
  • We gaan creatief te werk, werken campagnes uit in woord en beeld (advertenties, video,…) die de aandacht trekken.
  • We schematiseren jouw touch points per fase en geven jou tips voor een wervende communicatie doorheen de hele candidate experience.

LEES HIER hoe we via gerichte campagnes Mercator Press op de kaart gezet hebben! 

Wil jij jouw persona doelgericht gaan targetten met uitgezette touchpoints?

Employee Experience

Proficiat, je nieuwe medewerker is aan boord! Maar wees je bewust van kapers op de kust… Het is uiterst belangrijk de aandacht van jouw ambassadeur in spé vast te houden vanaf het moment van ondertekenen van zijn contract tot het einde van zijn loopbaan. Werk hiervoor de nodige communicatietools en -flows uit.

  • We schrijven een guideline uit met touchpoints om de aandacht van je nieuwe medewerker vast te houden tot het moment dat hij bij jou start.
  • Samen werken we een onboarding programma uit. Hoe volg je die nieuwe medewerker op? Zijn collega’s geïnformeerd?
  • We bekijken hoe en waar sociale media en interne communicatietools in te zetten om jouw medewerkers mee te nemen in jouw verhaal. Door hun aandacht vast te houden maken we hen tot echte ambassadeurs.
  • We brainstormen over referral campagnes en ambassadeurstrajecten die jouw employer brand naar ongeziene hoogte boosten.

Wil je jouw medewerkers laten uitgroeien tot echte ambassadeurs?

Wil je je
commerciële
slagkracht
verhogen?