Er zit chemie in de samenwerking tussen Beyond Marketing en BauWatch België

Stel, je hebt als bedrijf de ambitie om fel te groeien. Je hebt de nodige fondsen aangetrokken, maar je marketingafdeling bestaat uit één persoon. Wat doe je? Ga je extra mensen aanwerven? Of zoek je een externe partner om samen de markt te veroveren? BauWatch koos voor de laatste optie. En… het werkt!

“Ik heb rechtstreeks contact, ze begrijpen waarover ik het heb, ze hebben duidelijk de expertise en de ervaring die ik zoek, en vooral ik heb met de Beyonders echt het gevoel dat ik met collega’s aan het praten ben. Het is die collegiale chemie die me voor Beyond deed, en nog steeds doet, kiezen.”

– Judith Debecq, Strategic Marketeer BauWatch Belgium.

BauWatch België

BauWatch is een beveiligingsbedrijf dat tijdelijke beveiligingsoplossingen met cameradetectie aanbiedt voor werven, leegstaande panden, bedrijfssites, enzovoort. Het bedrijf is ruim tien jaar geleden ontstaan in Nederland en is intussen actief in verschillende Europese landen, waaronder Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België.

Meer marketing power om sneller te groeien

De eerste stappen op de Belgische markt werden in 2016 gezet. Vandaag werken er een twintigtal mensen en is het bedrijf gestaag gegroeid. Die groei wil BauWatch nu versnellen. “En daarvoor hebben we extra marketingexpertise en -mankracht nodig”, vertelt Judith Debecq, Strategic Marketeer BauWatch België.

Judith is de enige marketeer voor BauWatch in België. Met haar kennis en ervaring slaagde ze erin BauWatch voet aan grond te doen krijgen op de Belgische markt. Maar om de verdere groeiambities van het bedrijf te kunnen waarmaken, wil ze de marketingregisters opentrekken. In eerste instantie op het vlak van digitale marketing.

Digitale marketing is voer voor specialisten

“We waren met BauWatch in België nog niet zo actief online, dus daar zag ik potentieel om te groeien. Maar digitale marketing is een heel andere discipline. Daar heb je specialisten voor nodig”, legt Debecq uit. En dus ging ze op zoek naar de perfecte partner om haar hierin te ondersteunen. “Online uiteraard. Want een goede digitale marketeer moet zich toch in de Google Search top-3 kunnen nestelen.”

Chemie in de samenwerking tussen Beyond Marketing en BauWatch

De chemie onder collega’s

Van de drie partijen die ze in haar online zoektocht vond, voelde ze meteen een klik met het team van Beyond Marketing. “Ik heb rechtstreeks contact, ze begrijpen waarover ik het heb, ze hebben duidelijk de expertise en de ervaring die ik zoek, en vooral ik heb met de Beyonders echt het gevoel dat ik met collega’s aan het praten ben. Het is die collegiale chemie die me voor Beyond deed, en nog steeds doet, kiezen”, aldus Debecq.

Mix, run, adjust

In samenspraak met Judith, werkte Beyond Marketing een online marketingstrategie uit, een mix van kanalen, inclusief Google en Microsoft ads (van Search tot Display en YouTube), Meta ads en LinkedIn ads. “Op deze kanalen laten we verschillende digitale campagnes los, die we permanent monitoren en bijsturen. Zo kunnen we kort op de bal spelen en evalueren waar we de beste resultaten halen. Welk kanaal levert de meeste leads op? En vooral ook, waar vinden we kwalitatieve leads?”, voegt Debecq toe.

Op basis van de input van Judith werkte het team van Beyond Marketing de online campagne verder uit. De digitale-marketingexperts en copywriters gingen aan de slag met geschikte slagzinnen en beelden voor de diverse campagnes. “Zo hebben we een najaarscampagne gelanceerd die het belang van beveiliging in de donkere herfst- en winterdagen promoot”, geeft Debecq als voorbeeld.

Voortbouwen aan de toekomst

De resultaten zijn er en de campagnes worden voortdurend geoptimaliseerd en bijgestuurd. In die zin zelfs dat beide partijen nog nauwer zullen gaan samenwerken. Debecq: “De chemie is er. De collegiale basis is er. En bovendien heeft Beyond Marketing de perfecte schaal om met ons mee te groeien. Kortom, alle ingrediënten zijn er om samen voort te bouwen aan de verdere ontwikkeling van BauWatch in België.”