Hoe Beyond Marketing de B2B-marketing van Innomatix van A tot Z ontzorgt.

Innomatix is een nieuwkomer in de verspaningsindustrie, met een duidelijke visie. Het bedrijf wil met verregaande automatisering en state-of-the-art technologieën uitgroeien tot een innovatieve en dynamische speler. Om hierin te slagen, werd de hulp van een ervaren B2B-marketingpartner ingeschakeld, Beyond Marketing.

De combinatie van strategische kennis en hands-on aanpak betekent een enorme meerwaarde. We hoeven alles maar één keer te bespreken en ze weten direct hoe ze ons publiek met de juiste boodschap en aanpak kunnen overtuigen

– Thomas Cnudde, Project & Operations Engineer CNC Machining.

Een strategische start

De eerste opdracht bestond erin een solide basis voor een sterk merk te creëren. En dus ging Beyond Marketing aan de slag met de value proposition en de messaging van het bedrijf. Het resultaat is een corporate storyline die de kernwaarden en visie perfect weerspiegelen. Innomatix was geboren!

“De naam Innomatix staat voor een combinatie van innovatie en automatisering. Het weerspiegelt de toewijding waarmee het bedrijf met behulp van geavanceerde technologieën innovatieve oplossingen voor de verspaningsindustrie uitwerkt. En dat met een ongeziene efficiëntie en precisie”, licht Thomas Cnudde, Project & Operations Engineer CNC Machining, de keuze voor de merknaam toe.

Een nieuwe huisstijl

De storyline leverde niet alleen een nieuwe naam op, maar ook een huisstijl die het innovatieve en dynamische imago van het bedrijf uitstraalt. Die huisstijl trokken de experts van Beyond Marketing door tot in alle communicatiekanalen en -dragers.

Van de ontwikkeling van offline communicatiemateriaal zoals stijlvolle folders, briefpapier en andere templates tot de online aanwezigheid met een moderne en gebruiksvriendelijke website en corporate accounts op verschillende sociale-mediakanalen. Zelfs het Innomatix-gebouw werd in de huisstijl aangekleed, met passende signalisatie.

Externe communicatie en leadgeneratie

Met de naam en huisstijl waren de fundamenten voor het marketingverhaal van Innomatix gelegd. Tijd dus om de wereld met deze nieuwe speler in de verspaningsindustrie te laten kennismaken.

Beyond Marketing ging all in en koos voor een multichannel-aanpak. “Ze werkten nuttige content uit om via onze sociale-mediakanalen te verspreiden, zodat we onze online community kunnen uitbouwen”, geeft Thomas als voorbeeld. “Ze werkten ook mee aan de inkleding van onze beursstand.

Hierop voortbouwend startte Beyond Marketing een leadgeneratiecampagne. Via awareness-campagnes op LinkedIn, nieuwsbrieven en andere communicatiemiddelen, trok Innomatix al snel de aandacht van potentiële klanten. Daarnaast ontwikkelde Beyond Marketing ook een corporate video en professionele foto’s, die een prominente rol krijgen in de externe communicatie van Innomatix.

Een partnerschap met meerwaarde

Innomatix is uiterst tevreden over de samenwerking met Beyond Marketing. “Beyond ontzorgt ons van A tot Z op het vlak van marketing”, aldus Maxime Grandblaise, eveneens Project & Operations Engineer CNC Machining . “We kunnen met al onze marketingvragen bij hen terecht: van brochures tot digitale marketing, van video en fotografie tot de bewegwijzering in de kantoren”.

Thomas beaamt dit: “De combinatie van strategische kennis en hands-on aanpak betekent een enorme meerwaarde. We hoeven alles maar één keer te bespreken en ze weten direct hoe ze ons publiek met de juiste boodschap en aanpak kunnen overtuigen”.  Kortom, in Beyond Marketing hebben we een echte allround B2B-marketingpartner gevonden, voor nu en in de toekomst”.