Wanneer je blindelings kan vertrouwen op je digitale-marketingpartner

Heb je in je job iemand waarop je volledig kan vertrouwen? Iemand die je een opdracht kan toevertrouwen en waarvan je weet: “Dat komt goed”? Wel voor Eva Falcomer, Senior CED Trade Marketing Specialist bij Graco, is dit haar digitale marketingpartner Beyond Marketing. En daar heeft ze heel wat goede redenen voor.

Ze staan voor een open communicatie. Ze delen proactief ideeën met ons en durven ook tegen onze suggesties in te gaan, als ze een beter concept hebben. Op basis van hun doorgedreven A/B-testen weten ze ook welke aanpak het beste resultaat oplevert. Op die manier maken ze onze campagnes steeds beter.” 

Eva Falcomer, Senior CED Trade Marketing Specialist bij Graco

Graco Contractor Equipment

Graco produceert en verhandelt hoogwaardige apparatuur voor het verplaatsen, meten, regelen, doseren en spuiten van een grote verscheidenheid aan vloeibare en poedermaterialen. Het bedrijf is wereldwijd actief en bedient duizenden klanten in meer dan 100 landen.

Een van de klantengroepen waarop het bedrijf zich richt, zijn aannemers, meer bepaald professionele schilders en bezetters. Specifiek voor hen heeft Graco een ruim assortiment aan spuittoestellen en toebehoren ontwikkeld. Het gaat om honderden producten die vaak ook nog eens verschillen van land tot land, om in te spelen op de specifieke lokale behoeften.

Een interactieve online community van 157.000 volgers

Het is een hele uitdaging om dit uitgebreide gamma onder de aandacht van onze doelgroep te brengen”, vertelt Eva Falcomer. “Professionele schilders en bezetters werken hard, die bereik je niet zomaar. Tenzij via de sociale media. Want naast hun werkspullen hebben ze vooral hun smartphone het meest in handen.”

En dus besloot het EMEA-hoofdkantoor van Graco in Maasmechelen enkele jaren geleden om een online community van professionele schilders en bezetters in Europa, Rusland, het Midden-Oosten en Afrika uit te bouwen. Het bedrijf moest daarbij letterlijk van nul beginnen. Toch slaagde Graco Contractor Club erin op een vijf jaar tijd een online community van 157.000 volgers uit te bouwen (97.000 volgers op Facebook, 60.000 volgers op Instagram). En daarin heeft het team van Beyond Marketing een grote rol gespeeld.

Community building for Graco Contractor Club

Grondige kennis van de producten en doelgroepen

De digitale expertise van Beyond Marketing is uiteraard een cruciale factor in de verwezenlijking van deze online community. Maar misschien nog belangrijker is hun motivatie om zich in onze business in te werken”, gaat Eva Falcomer voort. “Intussen kent het team van Beyond Marketing onze producten door en door, even goed als wij. Ze kunnen zich bovendien perfect inleven in de leefwereld van onze doelgroepen. Die combinatie maakt dat ze steeds met de juiste content komen die onze doelgroepen aan ons weten te binden.”

Elke week verschijnen zo’n 4 à 5 posts op de Graco Contractor Club accounts op Instagram, Facebook en TikTok. Dat betekent heel wat content, en die wordt nagenoeg allemaal kant-en-klaar aangereikt door Beyond Marketing. Eva Falcomer: “Ze pikken heel wat user-generated content zelf op en ze doen suggesties voor posts die perfect aansluiten bij onze lopende campagnes en de interessesfeer van onze online community. Daarom kan ik het samenstellen van onze content calendar met een gerust hart overlaten aan het team van Beyond Marketing.”

Instagram reels B2B marketing graco
Instagram for B2B graco reels
Instagram social media marketing Graco

Meer dan digitale expertise alleen

De uitgebreide online community van de Graco Contractor Club is er niet alleen gekomen met organische posts. Er worden ook heel wat digitale advertentiecampagnes opgezet. Op een bepaald moment liepen er gelijktijdig meer dan 300 lokale en internationale digitale advertentiecampagnes. Ook hierin onderscheidt Beyond Marketing zich.

B2B Social media marketing Graco

In eerste instantie is er hun digitale expertise. Daardoor komen ze met tal van tips om sociale media, Google Analytics, campagnesites, landingspagina’s, call-to-actions verder te optimaliseren en goed op elkaar af te stemmen. Maar ze gaan verder dan dat.

Ze staan voor een open communicatie. Ze delen proactief ideeën met ons en durven ook tegen onze suggesties in te gaan, als ze een beter concept hebben. Op basis van hun doorgedreven A/B-testen weten ze ook welke aanpak het beste resultaat oplevert. Op die manier maken ze onze campagnes steeds beter”, aldus Eva Falcomer.

Creatieve insteek in campagnes

Beyond Marketing heeft ook creatieve talenten in huis die woord en beeld mooi op elkaar weten af te stemmen. Al die zaken kwamen mooi samen in de marketingcampagne voor Graco’s nieuwe draadloze verfspuiten: Beyond Marketing mocht alle beelden, video’s en messaging voor de volledige campagne uitwerken, en bovendien de campagne online lanceren en beheren. “Dit uitgebreide servicepakket en de bijbehorende expertise maken van Beyond Marketing onze ideale digitale-marketingpartner”, besluit Falcomer.

Onze verwezenlijkingen

+33%

Meer websitebezoekers

8192

Leads ontvangen

70418810

Bereik via social media