Meer werk, meer omzet: Beyond marketing geeft Arcor vleugels

Onbekend is onbemind. Jarenlang was deze evergreen van toepassing op maatwerkbedrijf Arcor. Zelfs de buren in het bescheiden Ronse wisten niet wat er zich achter de muren op de Ninovestraat 106 afspeelde. Dat is intussen verleden tijd. Vandaag heeft Arcor vleugels, en die kreeg ze dankzij Beyond Marketing.

"Iets wat me telkens weer verbaast. Beyond Marketing is er op korte termijn in geslaagd om onze specifieke business te doorgronden. Dankzij hun inlevingsvermogen hebben ze maar weinig informatie nodig om aan de slag te gaan en met een sterk resultaat voor de dag te komen.”

- André Van Butsel, voorzitter van de Raad van Bestuur van Arcor vzw

Arcor

Arcor is een maatwerkbedrijf met als doel mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen en op te leiden om nieuwe vaardigheden onder de knie te krijgen. In het geval van Arcor gaat het onder meer om textielbewerking, het verpakken en verzendingsklaar maken van handelswaren, het monteren en assembleren van onderdelen tot een afgewerkt product, onderhouden van het groen op bedrijfsterreinen, enzovoort.

Beyond Marketing stuwt omzet Arcor 25% hoger

Een mooi verhaal, maar het was helaas te weinig gekend. Arcor vond maar moeilijk opdrachten om haar doelgroepmedewerkers aan de slag te houden. Het bedrijf besloot daarom actie te ondernemen. “We schakelden eerst een adviesbureau in, steekt André Van Butsel, voorzitter van de Raad van Bestuur van Arcor vzw, van wal. “Zij gaven ons heel wat nuttig advies om de situatie te keren, maar tussen weten wat we moeten doen en het ook effectief doen, loopt een diepe kloof. Niet elk bedrijf heeft de tijd of de expertise om aan marketing te doen.”

Uiteindelijk besloot Arcor haar marketing uit te besteden aan een externe expert: Beyond Marketing. En die keuze heeft de vzw absoluut geen windeieren gelegd. Sinds Arcor met Beyond Marketing in zee is gegaan, is de omzet van het maatwerkbedrijf met maar liefst 25% toegenomen. Belangrijker nog: Arcor houdt haar doelgroepmedewerkers veel meer aan de slag dan vroeger.

Bestaande klanten en sterke content centraal in marketingaanpak

Vandaag is er bij Arcor een constante instroom aan nieuwe klanten. “Nieuwe klanten die bij ons terecht komen op aanraden van bestaande klanten”, legt Van Butsel uit. “Uit een enquête is gebleken dat ongeveer een derde van de klanten op aanraden van andere klanten bij ons terechtkomt. Een rechtstreeks gevolg van de gerichte aanpak van Beyond Marketing.”

Beyond Marketing heeft bestaande klanten centraal gezet in de marketingaanpak van Arcor: ze laten de klanten zelf getuigen over hun samenwerking en de voordelen die ze eruit halen. Deze klantenverhalen krijgen een voorname plaats op de website en worden ook uitgespeeld op Facebook en LinkedIn. Op die manier bouwen bestaande klanten mee aan de naamsbekendheid van Arcor en trekken ze andere bedrijven over de streep.

Blog posts verhogen online vindbaarheid

Daarnaast is Beyond Marketing ook gestart met een reeks van blog posts en video’s over maatwerk en de voordelen voor reguliere bedrijven om met maatwerkbedrijven samen te werken. Via deze blog posts slaagt Beyond Marketing erin om bedrijven via bepaalde zoektermen naar de website van Arcor te leiden.

Tegelijkertijd werd er een sterke social mediastrategie uitgebouwd. Via sterke content en waardevolle posts in diverse formaten werd een geëngageerde community gebouwd via Facebook en LinkedIn.

De complete ontzorging

Onze blog posts zijn inhoudelijk zeer sterk. Iets wat me telkens weer verbaast. Beyond Marketing is er op korte termijn in geslaagd om onze specifieke business te doorgronden. Dankzij hun inlevingsvermogen hebben ze maar weinig informatie nodig om aan de slag te gaan en met een sterk resultaat voor de dag te komen”, licht Van Butsel toe.

Bij Beyond Marketing is onze marketing in goede handen”, gaat Van Butsel voort. “Ze nemen elk aspect voor hun rekening. Ze werken met gerichte doelstellingen, volgen die op via een gedetailleerde rapportering en sturen bij waar nodig om tot het best mogelijke resultaat te komen. Bovendien hebben ze alles in huis om hun plannen concreet uit te werken: copywriters, fotografen, videomakers, social media experts… ze bieden het totale plaatje.”

Beyond Marketing gaat voor Arcor zelfs nog een stap verder. “Samen met een andere klant van hen, Van Trappen HR, start Beyond Marketing een wervingscampagne om een nieuwe directeur voor Arcor te vinden. Dat zal meteen ook het startschot zijn van een hele nieuwe marketingactie om ons employer brand te versterken zodat we in de toekomst sneller doelgroepmedewerkers en de gepaste begeleiders kunnen aanwerven”, licht Van Butsel toe. “En dat is maar één van de vele marketingplannen die we samen aan het smeden zijn.

+25%

Meer omzet

32

Meer contactaanvragen

13.6

Stijging in gewerkte uren