Hoe Beyond Marketing en LVD een succesvolle reis door de VS maakten

LVD, een toonaangevende leverancier van plaatbewerkingsmachines en bijbehorende software, zocht tijdens de wereldwijde pandemie naar een unieke en boeiende manier om zijn geavanceerde oplossingen voor te stellen. Zo kwamen ze op het idee om met een truck een buitengewone reis langs fabrikanten in de Verenigde Staten en Canada te maken. De LVD Innovation Tour was geboren! Om één en ander op marketingvlak te ondersteunen, verscheen Beyond Marketing op het toneel. In nauwe samenwerking met LVD USA werd een campagne uitgewerkt die uiteindelijk 2 jaar zou duren! Wegens succes verlengd, dus...

“Beyond Marketing kwam met waardevolle voorstellen om de online marketingcampagne steeds verder te verbeteren, zodat de USA Innovation Tour tot een echt succes zou uitgroeien.”

– Matthew Fowles, Group Marketing Director van LVD Group.

Twee jaar lang reisde de LVD Innovation Tour met een 14 meter lange mobiele showroom door Noord-Amerika. Gedurende 52 weken trok de tour langs meer dan 160 sites en kwamen nog eens 35 extra bedrijven langs op de gastsites van de tour. In totaal legde de tour meer dan 64.000 km af door 28 staten en twee Canadese provincies, van Phoenix, Arizona tot Quebec, Canada. Zo kreeg het Amerikaanse LVD-team de kans om in contact te komen met eigenaars van plaatbewerkingsbedrijven, ingenieurs, programmeurs, operatoren, studenten en toekomstige fabrikanten.

Een speciale microsite als kern van de tour

Beyond Marketing speelde een cruciale rol in het succes van de LVD Innovation Tour en zorgde ervoor dat de boodschap van LVD een breed en ontvankelijk publiek bereikte. “Ze namen de marketing- en promotie-inspanningen voor hun rekening en gebruikten hun expertise om de impact van de tour te vergroten”, legt Matthew Fowles, Group Marketing Director van LVD Group, uit.

“Eén van hun belangrijkste bijdragen was de creatie van een speciale microsite, waar de doelgroep alles kon te weten komen over de innovatieve technologie van LVD én bovendien direct in contact kon treden met de lokale experten in de USA. Deze microsite voorzag ook een specifieke sectie die diende als centrale informatiehub van de tour. Op deze site vonden geïnteresseerden het online inschrijvingsformulier om een bezoek van de tour te boeken, evenals het programma van de tour. Dat programma werd bovendien voortdurend bijgewerkt zodat bezoekers altijd over de meest recente informatie beschikten.”

Uitrol van de volledige social-mediacampagne

Om het bereik en de betrokkenheid te maximaliseren, bedacht en voerde Beyond Marketing een uitgebreide, gerichte social-mediacampagne via Facebook en LinkedIn in nauwe samenwerking met het marketingteam van LVD USA.

Tijdens de hele tour ontwikkelde en lanceerde Beyond Marketing in totaal 525 advertenties als onderdeel van 43 verschillende regionale campagnes. Deze online marketinginspanningen behaalden een conversiepercentage van meer dan 3%.

Matthew: “Daarnaast namen hun content team en copywriters het voortouw qua storytelling. Ze ontwikkelden overtuigende organische posts die een exclusieve blik achter de schermen van de tour boden waardoor de online community met gezonde spanning uitkeek naar het vervolg van de tour.”

Bovendien werden er verschillende blogposts gepubliceerd en werd er educational content verspreid om de doelgroep te inspireren zodat ze een bezoek van de tour zouden inplannen.

Opvolgen van de online-marketingprestaties

Tijdens de hele campagne hield Beyond Marketing de prestaties van hun marketinginitiatieven nauwlettend in de gaten en voorzag LVD van gedetailleerde rapporten en inzichtelijke analyses. Zo kon LVD de impact van zijn investering meten en data-gestuurde beslissingen nemen om het succes van de tour nog te vergroten. “Beyond Marketing kwam met waardevolle voorstellen om de online marketingcampagne steeds verder te verbeteren, zodat de USA Innovation Tour tot een echt succes zou uitgroeien,” voegt Matthew eraan toe.

Dankzij de gezamenlijke inspanningen van LVD USA en Beyond Marketing overtrof de LVD Innovation Tour alle verwachtingen. De tour bood constructeurs een unieke kans om de vooruitstrevende technologie van LVD op het vlak van plaatbewerking uit de eerste hand te ervaren en overbrugde zo de beperkingen van de pandemie. De tour zorgde voor zinvolle contacten, inspireerde tot innovatie en gaf de constructeurs de kennis en de tools om uit te blinken in hun vak.