SignHere van Isabel Group tekent voor vlucht vooruit met Beyond Marketing

De digitalisering schakelde de afgelopen jaren een paar versnellingen hoger. Omdat het moeilijk was om mensen bij elkaar te krijgen (door de coronacrisis), werden digitale toepassingen ingeschakeld om onze maatschappij en economie draaiende te houden. Een van de gevolgen was de toenemende belangstelling voor het digitaal uitwisselen en ondertekenen van documenten, bijvoorbeeld via SignHere van Isabel Group. Nu de pandemie achter de rug lijkt en er geen beperkingen meer zijn om samen te komen, wil Isabel Group het momentum levendig houden, samen met de digitale-marketingexperten van Beyond Marketing.

“Het team van Beyond werkte een effectieve digitale marketingstrategie uit! Bovendien bedachten ze advertenties en content die de aandacht trekken. Creatief, met een knipoog, daar hou ik van. Die speelsheid trekt ook de aandacht in de massa van berichten die op sociale media en in zoekmachines circuleren.”

– Alex Dossche, Vice President Sales & Marketing bij Isabel Group.

Doel: van digitaal handtekenen de norm maken

SignHere is een eenvoudige en veilige manier om documenten digitaal te (laten) ondertekenen, goedkeuren en verspreiden. Geen stresserend gedoe meer om iedereen te pakken te krijgen die zijn/haar handtekening onder een document moet zetten: via SignHere verloopt alles digitaal. “Je laadt het document op, selecteert de ondertekenaar(s) en bepaalt de ondertekeningsvolgorde. De ondertekenaars krijgen vervolgens een notificatie en ondertekenen in alle veiligheid het document. Je kan in het SignHere-platform bovendien opvolgen wie al heeft ondertekend en eenvoudig herinneringen sturen, indien nodig,” legt Alex Dossche, Vice President Sales & Marketing bij Isabel Group.

Tijdens de coronacrisis leerden mensen volop de voordelen van de digitale handtekening kennen. Op dit elan wil Isabel Group voortbouwen en SignHere meer ingeburgerd krijgen. Dat doet het onder meer via een gediversifieerd aanbod, zodat digitaal handtekenen nog laagdrempeliger wordt. “Dat aanbod moeten we ook op het vizier krijgen van de juiste mensen. En daarvoor rekenen we onder meer op Beyond Marketing,” aldus Dossche.

Frisse wind, in samenwerking met interne teams

De mensen van Beyond Marketing hebben al op verschillende projecten van Isabel Group meegewerkt, gaande van mailings tot advertenties. “Met hun creatieve inbreng en vlotte pen bliezen ze telkens een frisse wind door onze marketingcommunicaties,” gaat Dossche voort. “Het was dan ook een logische keuze om ze ook in onze marketingplannen voor SignHere te betrekken.”

Beyond Marketing startte met een audit van de bestaande aanpak en marketingmaterialen. Na deze analyse namen ze samen met de UX-specialisten van Isabel Group de SignHere-website onder handen. Daarnaast werkte Beyond Marketing een digitale marketing- en contentstrategie uit die de nadruk legt op lead generatie. Dossche: “De mensen van Beyond Marketing werken nauw samen met onze interne teams. Als externe partij komen ze vaak met verrassende, nieuwe inzichten en ideeën. Zo vormen ze een welkome aanvulling op onze eigen experten.”

Messaging: correct en met een knipoog

Ook de messaging werd aangepakt. “Het team van Beyond bedacht advertenties die de aandacht trekken. Creatief, met een knipoog, daar hou ik van. Die speelsheid trekt ook de aandacht in de massa van berichten die op sociale media en in zoekmachines circuleren,” licht Dossche toe. Bovendien is de messaging geloofwaardig. Het zet ons correct neer als een betrouwbare partner.”

Digitale marketing zorgt voor een boost

Op dezelfde manier worden ook blogartikels, reference cases en social media posts door Beyond Marketing uitgewerkt. Daaraan worden vervolgens digitale campagnes gekoppeld via Google Adwords en LinkedIn.

De resultaten lieten niet op zich wachten. “De nieuwe producten zijn nu bekend in de markt en ondanks de sterke concurrentie van globale spelers slagen we er als Belgisch bedrijf toch in om de aandacht te trekken. We bouwen dan ook graag verder op dit elan, samen met Beyond Marketing,” concludeert Alex Dossche tevreden.