- Marketingstrategie en – planning
- SEO corporate website
- Social media marketing (strategie, opmaken content kalender en posting) in België en Frankrijk
- Paid social media advertising (Linkedin, Facebook, Instagram)
- Uitwerken product- en lanceringscampagnes
- Promoten events & roadshows
- Uitwerken corporate materialen en persartikels
- Vertalingen
Beyond Marketing positioneert zich als een onmisbare schakel in het team van Topcon Belgium
“De werkwijze van Beyond is erop gericht om hun klant en zijn activiteiten ten gronde te leren kennen, en daar slagen ze wonderwel in. Dat blijkt niet alleen uit de resultaten die ze boeken maar, ook uit de geslaagde integratie in ons team. Hun no-nonsense aanpak, hun luisterbereidheid, hun flexibiliteit… het zijn die zaken die ervoor zorgen dat we vlot met hen kunnen samenwerken, waardoor we continu informatie onderling uitwisselen. En daar ligt de basis voor de kwaliteit die zij elke dag leveren.”
– Bruno Van Belle, Managing Director Topcon Positioning Belgium.
Topcon Positioning Belgium
Op zoek naar iemand die de sociale media kan beheren? Die vlot allerlei communicaties kan uitschrijven en vertalen? En die bereid is en in staat is om complexe materie om te zetten in begrijpelijke en creatieve digitale marketingcampagnes? Topcon ook, en zij vonden in Beyond Marketing de ideale partner. Of zoals Bruno Van Belle, Managing Director Topcon Positioning Belgium, het zelf zegt: “Beyond Marketing vinkt al onze hokjes af en blijkt bovendien de ideale sparringpartner die onze activiteiten vanuit een totale ander invalshoek bekijkt. Dit levert de nodige creativiteit en kruiding om onze boodschap te doen opvallen.”
Topcon is een Japans bedrijf met een rijke geschiedenis in optische meetinstrumenten. Vandaag 90 jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot een gerenommeerde multinational waarvan de activiteiten zijn ondergebracht in drie divisies: Agriculture, Healthcare en Positioning.
De vestiging in België focust enkel op Positioning, meer bepaald op de digitale transitie van professionals in de bouw. Bruno legt uit wat dit precies inhoudt: “Wij implementeren hard- en software op en rond werven om bouwprofessionals te helpen de vele uitdagingen op de werkplaats meester te blijven. Concreet bieden we hen allerlei topografisch materiaal aan, gaande van een gps-meetstok tot besturing van bulldozers, graafmachines, asfalteermachines, enzovoort.”
Samenwerking smaakt naar meer
Om dat ruime assortiment aan materieel digitaal onder de aandacht van de Belgische bouwprofessionals te krijgen, doet Topcon een beroep op Beyond Marketing. Het was Topcon Belgium’s Marketing Manager Bjorn Andelhofs die Beyond Marketing aanbracht. “Ik had in het verleden al samengewerkt met de mensen van Beyond Marketing. Ik was ervan overtuigd dat we dit konden voortzetten hier bij Topcon Belgium.”
Resultaten leveren bewijs
Over de resultaten van de samenwerking is Bjorn dan ook enthousiast: “Dankzij Beyond is onze social media community aanzienlijk gegroeid, wat heeft geleid tot een grotere bekendheid en betrokkenheid.
Bovendien is het gevoel en bewustzijn onder mensen verbeterd, omdat ik positieve feedback krijg van collega’s en klanten. Verder, denk ik niet dat ik iets nieuws vertel als ik zeg dat community management en digitale marketing de nodige tijd en focus vragen. Als éénmansmarketingteam voor België en Luxemburg ben ik dan ook blij dat ik die verantwoordelijkheid in de betrouwbare handen van Beyond heb kunnen leggen. Ik bespaar hiermee op zijn minst één à twee dagen werk per week.”
Klant ten gronde leren kennen
Ook Bruno, de Managing Director België, ziet een duidelijke toegevoegde waarde in de samenwerking met Beyond Marketing. “We zijn steeds op zoek naar partners die waarde toevoegen aan onze activiteiten en ons uitdagen. De werkwijze van Beyond is erop gericht om hun klant en zijn activiteiten ten gronde te leren kennen, en daar slagen ze wonderwel in. Dat blijkt niet alleen uit de resultaten die ze boeken maar, en dit is misschien nog belangrijker, ook uit de geslaagde integratie in ons team. Hun no-nonsense aanpak, hun luisterbereidheid, hun flexibiliteit… het zijn die zaken die ervoor zorgen dat we vlot met hen kunnen samenwerken, waardoor we continu informatie onderling uitwisselen. En daar ligt de basis voor de kwaliteit die zij elke dag leveren.”