Skip to main content

B2B-content 

Inhoud met meerwaarde

Een gebruikshandleiding, een technisch schema en een lijst met features en benefits…, met een louter technisch verkoopverhaal bots je vroeg of laat op je grenzen. Met Beyond bekijken we het bredere plaatje, zoeken we naar de objectieve én subjectieve waarde die je aan je klanten kunt bieden, en creëren we de juiste bedrijfs- en verkoopverhalen. We tonen aan dat je je klanten écht begrijpt en bouwen langdurige relaties met je doelgroep op.

Hoe kunnen we je helpen?

B2B-content audit

Is je verkoopondersteunend materiaal efficiënt en klantgericht?

B2B-content factory

Heb je de juiste organisatie om een wervend B2B-verhaal naar de markt te brengen?

Creatieve campagnes

B2B hoeft niet saai te zijn. Kom gerust af en toe verrassend uit de hoek.

B2B-Content audit

Je website, verschillende soorten presentaties, whitepapers, brochures en datasheets, … er circuleert heel wat verkoopondersteunend materiaal in je bedrijf. Maar in hoeverre onderbouwen ze op een consistente manier je B2B verhaal en ondersteunen ze effectief het verkoopgesprek?

We ontwerpen een klantgerichte en efficiënte content strategie:

  • We analyseren samen je verkoopondersteunende middelen en welke bijkomende inhoud er intern beschikbaar is – soms enkel in de hoofden van de medewerkers.
  • We zetten deze om in overtuigende, waardevolle content voor potentiële klanten.
  • We bekijken hoe je je content efficiënter tot bij je doelgroep brengt door ze beter te richten en gericht te delen via verschillende kanalen.
  • We geven aanbevelingen om je boodschap te versterken. Want met een heldere structuur en sales pitch verhoog je de kans op succes.

B2B-content factory

B2B-content is ruimer dan technische datasheets en product slogans. Als je je klant wil inspireren tot nieuwe aankopen en hem wil ontzorgen bij het gebruik van je oplossing, moet je dieper graven. Over silos in je organisatie heen, en voorbij vrijblijvende chitchat. Om op een doeltreffende en consistente manier te blijven communiceren, richt je best een content factory in.

We laten je content factory renderen: 

  • We vertrekken van een goede content strategie, afgestemd op de buyer journey van jouw klanten. We bepalen de juiste tone-of-voice.
  • We voegen creatieve invalshoeken toe, zodat je op een consistente en blijvende manier kunt communiceren.
  • We zorgen voor een continue stroom aan nuttige content dankzij het inzetten en betrekken van jouw medewerkers.
  • Onze sr. copywriters zijn als geen ander in staat om moeilijke technische boodschappen te vertalen naar verhelderende whitepapers, key note- en sales presentaties, blogs, reference cases, brochures, technical sheets en proof of concepts.

Creatieve campagnes

Technische informatie hoeft niet saai te zijn. Een netwerktekening of een product wijzer kan in alle eenvoud verrassend verhelderend zijn. Zelfs sexy, als je wil. Bovendien: B2B-verhalen kunnen best wat emotie en out-of-the-box creativiteit verdragen. Zeker als het gaat over vernieuwende concepten of aankoopbeslissingen die een behoorlijke impact hebben op het bedrijf van de klant. Kom gerust af en toe eens verrassend uit de hoek om je waarde in de verf te zetten.

Durf je samen met ons je doelgroep verbazen?

  • We bekijken kritisch en creatief je bestaande materiaal (handleidingen, datasheets, …), vereenvoudigen deze en leggen de juiste accenten.
  • We ontwikkelen een grafische stijl met bouwblokken die makkelijk inzetbaar zijn bij verschillende dragers, van emailsignatuur tot beursstand.
  • We denken in campagnes (print en online ads, direct mailings, events, …) en zoeken verrassende manieren om je boodschap in de kijker te plaatsen.
  • Ons creatief team verzorgt het project van A tot Z: we bepalen samen het concept, zorgen voor copy, design en productie in print, online, (animatie)video, events, …

 

Wil je je commerciële impact vergroten? Contacteer ons!