Skip to main content

Branding & Visual Identity

B2B, is dat Boring2Boring?

Een aankoopbeslissing in B2B verschilt sterk van die in B2C. Terwijl consumenten vaak impulsaankopen doen, draait het in B2B om goed doordachte investeringen, genomen door meerdere beslissers. Je merkidentiteit en oplossingen moeten dit ondersteunen en jouw waarde duidelijk tonen, zonder “boring” te zijn.

Hoe kunnen we je helpen?

Merkanalyse

Sluit je huidige bedrijfsidentiteit en merkenarchitectuur aan bij je ambities?

Huisstijl & Visual Identity

Is je imago relevant, herkenbaar en onderscheidend? Is je huisstijl toepasbaar, samenhangend en flexibel?

Merkenarchitectuur

Hoe passen je oplossingen in de markt. Heb je passende tekst en beeld om je merk vorm te geven?

Merkanalyse

Hoe zien potentiële klanten je bedrijf? Is je verhaal relevant en inspirerend voor hen? Hoe maak je het verschil met je concurrenten ? Hoe versterkt je identiteit je onderscheidend vermogen? Is je huisstijl makkelijk inzetbaar en consistent over alle toepassingen en kanalen heen?

We houden je bedrijf voor de spiegel:

  • We brengen samen je bestaande bedrijfsidentiteit en merkenarchitectuur van je oplossingen in kaart
  • We bekijken kritisch het verhaal dat ze brengen en hoe ze het verkoopproces kunnen faciliteren.
  • We benchmarken met je concurrenten en bedrijven in andere sectoren. We detecteren pijnpunten en opportuniteiten.
  • We tekenen de krijtlijnen uit van je aangepaste, gewenste identiteit.

Huisstijl & Visual Identity

Je bedrijf evolueert, en je identiteit moet mee. Bij groei en innovatie verandert je verhaal, dat scherp en onderscheidend vertaald moet worden in woord en beeld. Het moet relevant zijn voor je doelgroep en toepasbaar in diverse uitingen, van social media tot offertes. Je identiteit moet inspireren en waarde uitstralen.

We brengen een inspirerend verhaal in woord en beeld:

  • We vertrekken van het verhaal dat je naar de markt brengt en vertalen dit in woord en beeld – van elevator pitch tot een illustratiestijl die je oplossingen in één oogopslag duidelijk maakt.
  • We werken een consistente en toepasbare huisstijl uit en voorzien alle communicatiemiddelen om die toe te passen.
  • We werken een communicatieplan uit om je nieuwe identiteit intern en extern te lanceren.

Merken(architectuur)

Een B2B-merk staat zelden los van het bedrijf. Je merkenarchitectuur moet de logica reflecteren van de waarde die je klanten biedt. Voor iedere oplossing moet je dan ook zorgvuldig die merkattributen selecteren die resoneren bij de doelgroep.  Die leggen we vast in een juiste verwoording en beeldregister, zodat ze inzetbaar zijn bij iedere fase van het B2B-verkoopproces:  gaande van teasende video’s op sociale media tot “consultative selling” presentaties en tender books.

We bouwen een merk dat meer is dan een logo:

  • We zetten samen de positionering van je oplossing scherp, gekaderd binnen je merkenarchitectuur en je bedrijfsidentiteit.
  • We ontwikkelen tekst en beeld om je merk vorm te geven: we voorzien benaming, strapline, logo, fotografie en illustraties.
  • We voorzien alle tools om je merk in de markt te zetten, gaande van sales support tools om direct sales te ondersteunen tot lanceringscampagnes en launch kits voor distributeurs.

Wil je je commerciële impact vergroten? Contacteer ons!