Skip to main content

De 8 succesfactoren van een effectieve SAAS-marketingstrategie

Moet een digitaal product anders vermarkt worden?

In de softwareindustrie is SaaS stilaan de norm geworden. Veel kopers zijn over de aanvankelijke bezwaren rond beveiliging en controle heen en hebben dit model voor het aankopen van software dan ook omarmd. Kopers voeren hun onderzoek grotendeels online uit. Daarom kiezen SaaS-marketeers terecht voor digitale marketingtechnieken. Zo kunnen ze niet zonder een goede website, SEM, e-mailcampagnes en sociale media. Veel SaaS-producten vallen technisch gezien onder de B2B-paraplu, maar de verkoopscyclus zit wat anders in elkaar.

In onze succes sheet bespreken we de 8 factoren voor een succesvolle SaaS-marketing. Veel van die factoren kennen we uit de B2B-marketing van traditionele bedrijven. Logisch, want ook in de SaaS-markt zijn prospects op zoek naar oplossingen om hun zakelijke problemen op te lossen en moet je de meerwaarde van jouw oplossing sterk naar voren brengen. Maar de specifieke spelregels van SaaS vragen soms een andere invulling.

Klaar om succes te boeken? Download onze succes sheet en maak het verschil!

Download onze Success sheet