- Marketingstrategie en – planning
- Uitwerken product- en lanceringscampagnes en digital marketing waves
- Social media marketing (strategie, opmaken content kalender en posting)
- Paid social media advertising (Linkedin, Facebook, Instagram)
- Promoten events & roadshows
- Website + landingpages
- Uitwerken new branding & advertising thema
- Aankleden & design beursstand
- Uitwerken corporate presentaties en -materialen
- Employer branding
LVD Group is ‘shaping flows’ wereldwijd met de hulp van Beyond Marketing
Hoe kan uw bedrijf zich onderscheiden van de massa? Het is de vraag die elke marketeer bezighoudt. En het is die vraag die Beyond Marketing onderzocht én beantwoordde voor LVD Group. Het resultaat is een nieuwe advertentiecampagne die LVD Group wereldwijd uitrolt.
“Beyond Marketing heeft mooi werk geleverd. Ze toonden nog maar eens aan dat ze onze business begrijpen, ze kwamen met niet één maar drie spot-on advertentieconcepten en ze leverden prachtige graphics. Daarom hebben we besloten om dit nieuwe advertentieconcept wereldwijd uit te rollen.”
– Matthew Fowles, Group Marketing Director van LVD Group
LVD Group
LVD Group is een wereldwijde producent en leverancier van plaatbewerkingsmachines en bijbehorende software. Het bedrijf bedient meer dan 30.000 klanten in 45 landen.
LVD onderscheiden van de concurrentie
In advertenties en op beurzen stemt het bedrijf haar boodschap vooral af op de producten van hun klanten. Het naakte metaal. Maar het huidige thema van de reclamecampagne had een update nodig en LVD daagde verschillende marketingbureaus uit om hun reclamecampagnes een nieuw elan te geven.
Beyond Marketing kwam daarbij als beste uit de bus. “Ze bliezen de concurrentie weg. We hielden van al hun ideeën”, zegt Matthew Fowles, Group Marketing Director van LVD Group.
Inspelen op de behoeften van de eindklanten
Een grondige voorbereiding lag aan de basis van dit succes. Omdat Beyond Marketing al nauw samenwerkt met LVD, onder meer aan hun social-mediastrategie, kennen ze de waardeproposities van de Groep door en door. Daarnaast analyseerde Beyond Marketing de concurrentie, dook het in de trends van de sector en ging het op zoek naar de desiderata van de eindklanten.
Dit resulteerde in de volgende verhaallijn: “Bij plaatbewerking zijn de keuzes eindeloos. En wij leveren. Van eenvoudige kostenefficiënte machines tot de meest geavanceerde plaatbewerkingssystemen, LVD helpt klanten hun procesflows te optimaliseren.” Het draait allemaal om de flow!
Concepten tot leven brengen
“Shaping flows. Dat is het. Dat is wat we doen. Dat is de titel van onze nieuwe advertentiecampagne,” voegt Fowles toe. En Beyond Marketing vond er het perfecte beeldmateriaal bij. “Ze slaagden erin voort te bouwen op ons vorige advertentiebeeld, het ballerina-vormige metaal, en er toch iets heel anders van te maken. Ze tilden het naar een nieuw niveau”, vervolgt Fowles. “Ze nodigden een professionele danser uit naar hun fotostudio en kwamen terug met ronduit verbluffende beelden die de bewegingen van de danser prachtig in beeld brengen en zijn ‘flows’ vormgeven.”
Beyond Marketing werkte meerdere variaties op dit concept uit, om de verschillende aspecten van het oplossingen- en dienstenaanbod van LVD in de verf te zetten, inclusief de ontwikkeling van nieuwe iconen. Ze creëerden al het artwork, werkten advertenties uit voor gebruik in magazines en online, gaven advies over videoconcepten… Daarnaast werkte Beyond Marketing ook de andere concepten uit die ze tijdens de pitch hadden geïntroduceerd, zoals het ‘Art to Part’-concept, waarbij de uitdagingen van de klant worden gekoppeld aan het aanbod van LVD in een prachtig geconceptualiseerde infographic. Dit alles in overeenstemming met de kleuren en de grafische richtlijnen van LVD.
“Bovendien brachten ze al deze elementen mooi samen in de aankleding van onze beursstand, die we voor het eerst zullen gebruiken op de BlechExpo 2022”, benadrukt Fowles.
Kortom, Beyond Marketing bewees opnieuw zijn waarde voor LVD Group. Fowles: “Beyond Marketing heeft mooi werk geleverd. Ze toonden nog maar eens aan dat ze onze business begrijpen, ze kwamen met niet één maar drie spot-on advertentieconcepten en ze leverden prachtige graphics. Daarom hebben we besloten om dit nieuwe advertentieconcept wereldwijd uit te rollen.”