Meer werk, meer omzet: Beyond marketing geeft Arcor vleugels

Onbekend is onbemind. Jarenlang was deze evergreen van toepassing op maatwerkbedrijf Arcor. Zelfs de buren in het bescheiden Ronse wisten niet wat er zich achter de muren op de Ninovestraat 106 afspeelde. Dat is intussen verleden tijd. Vandaag heeft Arcor vleugels, en die kreeg ze dankzij Beyond Marketing.

  • Marketingstrategie en – planning
  • Nieuwe website
  • Uitwerken landingpages
  • Content marketing: uitwerken blogs, reference cases, artikels, brochures en leaflets
  • Video marketing en uitwerken video-snippets
  • Social media marketing (strategie, opmaken content kalender en posting)
  • Paid social media advertising (Linkedin, Facebook, Instagram)
  • SEA
  • SEO
  • Employer branding
  • E-mail marketing
  • Uitwerken corporate templates en -materialen

"Iets wat me telkens weer verbaast. Beyond Marketing is er op korte termijn in geslaagd om onze specifieke business te doorgronden. Dankzij hun inlevingsvermogen hebben ze maar weinig informatie nodig om aan de slag te gaan en met een sterk resultaat voor de dag te komen.”

- André Van Butsel, voorzitter van de Raad van Bestuur van Arcor vzw

Arcor

Arcor is een maatwerkbedrijf met als doel mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen en op te leiden om nieuwe vaardigheden onder de knie te krijgen. In het geval van Arcor gaat het onder meer om textielbewerking, het verpakken en verzendingsklaar maken van handelswaren, het monteren en assembleren van onderdelen tot een afgewerkt product, onderhouden van het groen op bedrijfsterreinen, enzovoort.

Beyond Marketing stuwt omzet Arcor 25% hoger

Een mooi verhaal, maar het was helaas te weinig gekend. Arcor vond maar moeilijk opdrachten om haar doelgroepmedewerkers aan de slag te houden. Het bedrijf besloot daarom actie te ondernemen. “We schakelden eerst een adviesbureau in, steekt André Van Butsel, voorzitter van de Raad van Bestuur van Arcor vzw, van wal. “Zij gaven ons heel wat nuttig advies om de situatie te keren, maar tussen weten wat we moeten doen en het ook effectief doen, loopt een diepe kloof. Niet elk bedrijf heeft de tijd of de expertise om aan marketing te doen.”

Uiteindelijk besloot Arcor haar marketing uit te besteden aan een externe expert: Beyond Marketing. En die keuze heeft de vzw absoluut geen windeieren gelegd. Sinds Arcor met Beyond Marketing in zee is gegaan, is de omzet van het maatwerkbedrijf met maar liefst 25% toegenomen. Belangrijker nog: Arcor houdt haar doelgroepmedewerkers veel meer aan de slag dan vroeger.

Bestaande klanten en sterke content centraal in marketingaanpak

Vandaag is er bij Arcor een constante instroom aan nieuwe klanten. “Nieuwe klanten die bij ons terecht komen op aanraden van bestaande klanten”, legt Van Butsel uit. “Uit een enquête is gebleken dat ongeveer een derde van de klanten op aanraden van andere klanten bij ons terechtkomt. Een rechtstreeks gevolg van de gerichte aanpak van Beyond Marketing.”

Beyond Marketing heeft bestaande klanten centraal gezet in de marketingaanpak van Arcor: ze laten de klanten zelf getuigen over hun samenwerking en de voordelen die ze eruit halen. Deze klantenverhalen krijgen een voorname plaats op de website en worden ook uitgespeeld op Facebook en LinkedIn. Op die manier bouwen bestaande klanten mee aan de naamsbekendheid van Arcor en trekken ze andere bedrijven over de streep.

Blog posts verhogen online vindbaarheid

Daarnaast heeft Beyond Marketing de website van Arcor vernieuwd en SEO-optimalisatie uitgevoerd om de zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten. Om nieuwe diensten en initiatieven, zoals de nieuwe schoonmaakdienst ‘Team Clean’, te promoten, werden ook Google Ads ingezet. Via deze advertenties kan Arcor gericht potentiële klanten bereiken en hun aanbod effectief communiceren. Daarnaast blijft Arcor via een kwartaalnieuwsbrief in contact met zowel prospects als bestaande klanten, wat bijdraagt aan langdurige relaties en een verhoogde klantloyaliteit.

Naast deze technische en communicatieve stappen is Beyond Marketing ook gestart met een reeks blogposts en video’s over maatwerk en de voordelen voor reguliere bedrijven om samen te werken met maatwerkbedrijven. Deze content slaagt erin bedrijven via specifieke zoektermen naar de website van Arcor te leiden. Tegelijkertijd werd er een sterke social mediastrategie uitgebouwd. Door het plaatsen van waardevolle posts in diverse formaten werd een geëngageerde community opgebouwd op Facebook en LinkedIn, wat bijdraagt aan de zichtbaarheid en naamsbekendheid van Arcor.

De complete ontzorging

Onze blog posts zijn inhoudelijk zeer sterk. Iets wat me telkens weer verbaast. Beyond Marketing is er op korte termijn in geslaagd om onze specifieke business te doorgronden. Dankzij hun inlevingsvermogen hebben ze maar weinig informatie nodig om aan de slag te gaan en met een sterk resultaat voor de dag te komen”, licht Van Butsel toe.

Bij Beyond Marketing is onze marketing in goede handen”, gaat Van Butsel voort. “Ze nemen elk aspect voor hun rekening. Ze werken met gerichte doelstellingen, volgen die op via een gedetailleerde rapportering en sturen bij waar nodig om tot het best mogelijke resultaat te komen. Bovendien hebben ze alles in huis om hun plannen concreet uit te werken: copywriters, fotografen, videomakers, social media experts… ze bieden het totale plaatje.”

Beyond Marketing gaat voor Arcor zelfs nog een stapje verder! Samen met hun partner Van Trappen HR werd een succesvolle wervingscampagne opgezet om zowel een nieuwe directeur als een productieverantwoordelijke voor Arcor te vinden. Deze campagne vormde niet alleen een strategische zet voor het aantrekken van de juiste leiders, maar markeerde ook het startschot voor een bredere marketingaanpak om het employer brand van Arcor te versterken.

“Het doel is om in de toekomst sneller de juiste doelgroepmedewerkers en begeleiders aan te werven”, aldus Van Butsel. Deze campagnes lopen uitstekend en zijn een belangrijke stap in het verder opbouwen van Arcor’s merk als werkgever, waardoor we onze impact op de arbeidsmarkt voor mensen met een arbeidsbeperking kunnen blijven vergroten.

+25%

Meer omzet

32

Meer contactaanvragen

13.6

Stijging in gewerkte uren