InteGreat de klanten, Beyond marketing de communicatie!

Bedrijven groeien, de scope verruimt, de dienstverlening breidt uit. En dus moet de website volgen. Maar in volle groei is dit geen evidentie. Nieuwe zaken krijgen een plaats, maar blijft het nog overzichtelijk? Op een gegeven moment loont het de moeite om het geheel eens grondig onder de loep te nemen. Dat deed Beyond Marketing voor InteGreat.

“Er zijn heel wat individuele webbouwers te vinden, maar we kozen specifiek voor Beyond Marketing omdat ze meer zijn dan dat! Het zijn marketeers met een buitengewone kennis van digitale marketing en B2B. Bovendien hebben ze ervaring met klanten binnen IT. Die kennis wilden we graag benutten voor de reset onze website.”

– Stefaan Missiaen, Managing Partner van InteGreat.

Website reset

Dit pallet aan diensten is gaandeweg gegroeid, en de website is daarin steeds gevolgd. “Telkens als we een nieuwe service of digitale oplossing ontwikkelden, gaven we dit een plaatsje op onze website. Alles wat we doen, was dus op onze website terug te vinden”, aldus Stefaan Missiaen, Managing Partner van InteGreat. “Maar door de enorme evolutie die we als bedrijf hebben doorgemaakt, was het overzicht wat kwijt. De individuele diensten en oplossingen kwamen niet volledig tot hun recht, waardoor bezoekers vaak niet vonden waarnaar ze op onze website op zoek waren.”

Digitale marketingkansen benutten

Om de website opnieuw naar de klant te richten, schakelde InteGreat de digitale marketingexperts van Beyond Marketing in. “Er zijn heel wat webbouwers te vinden, maar we kozen specifiek voor Beyond Marketing omdat ze meer zijn dan dat. Het zijn marketeers met een buitengewone kennis van digitale marketing. Bovendien hebben ze ervaring met klanten binnen IT. Die kennis wilden we graag benutten voor de reset van onze website”, verklaart Missiaen.

Beyond Marketing ging van start met een strategische workshop. “Die was absoluut noodzakelijk om ons verhaal scherp te krijgen. Wat voor bedrijf zijn we? Welke services bieden we? Wie zijn onze klanten en waarnaar zijn zij op zoek?

Op basis van deze workshop werd beslist om de website te concentreren rond enerzijds de digitale oplossingen of software solutions, en anderzijds de IT-dienstverlening. Op technisch vlak betekent dit dat de website is opgebouwd rond deze twee business units, wat heel wat mogelijkheden biedt op vlak van social advertising.

Website Integreat

Duidelijke structuur met visuele leidraad

Daarnaast werd de website beter gestructureerd en visueel aantrekkelijker gemaakt. Dankzij de iconen en tekeningen die de administratieve flows van (potentiële) klanten visualiseren, is de informatie op de website nu overzichtelijker en meer behapbaar voor de bezoekers. En worden de bezoekers eenvoudig begeleid naar de informatie waarnaar ze op zoek zijn.

Ook de referenties van InteGreat kregen een duidelijke plaats. Missiaen: “Vandaag bedienen we meer dan 300 bedrijven en organisaties in zeer uiteenlopende sectoren, gaande van onderwijsinstellingen tot federaties en autonome provincie- en gemeentebedrijven. Stuk voor stuk sectoren met specifieke administratieve flows en IT-verwachtingen. Door onze ruime ervaring in deze sectoren kennen we de specificiteiten van dit type bedrijven, en dat willen we ook duidelijk maken aan onze potentiële klanten. Door de referenties op te delen in rubrieken en een integrale plek te geven in onze website, slagen we daar ook in.”

Integreat Procure

Digitale marketing zorgt voor een boost

Daarnaast worden ook blogartikels, reference cases, newsletters en social media posts door Beyond Marketing uitgewerkt.

De resultaten laten niet op zich wachten. “Onze positionering is nu duidelijk en onze communicatie is helder. Daarnaast kunnen we voor zowat alle mogelijke marketingvragen bij Beyond Marketing terecht. Hun strategische mindset en hands-on aanpak zijn een enorme meerwaarde om snel dingen gedaan te krijgen. Ze zijn een waardevol klankbord en we zijn dan ook enorm tevreden over de samenwerking!,” concludeert Stefaan Missiaen tevreden.